Ieri am prezentat un proiect de eliminare a așa-ziselor „extrase”. Eliminând rândurile și hârțoagele arătăm un semnal clar cât de mult respectăm cetățenii și antreprenorii și timpul lor.
O să digitizăm dar, în esență, o să eliminăm în forma lor actuală, următoarele documente pentru care acum oamenii stau în rânduri și îndură birocrația:
- Certificatul privind lipsa sau existența datoriilor la bugetul de stat
- Extrasul din Registrul bunurilor imobile
- Informația privind stagiul de cotizare
- Cazierul judiciar
- Informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoane juridice
Astfel, va fi posibilă generarea și descărcarea acestor documente în format electronic, semnarea lor prin intermediul cabinetului personal (mCabinet) al antreprenorului sau cetățeanului. Aceste servicii vor fi gratuite.
Orice persoană care a avut de-a face cu administrarea unei afaceri, cu birocrația din țara noastră știe foarte bine acest fenomen – extrasul. Este enervant și foarte inutil în sec XXI, atunci când informația deja este deținută de stat. Așa-zisele extrase vor fi digitizate, astfel încât să reprezinte un minim de disconfort pentru antreprenori și cetățeni.
De asemenea, se introduc modificări la Codul de executare al Republicii Moldova, astfel încât să fie create condiții legale de utilizare a instrumentelor electronice în interacțiunea autorităților și instituțiilor publice cu executorii judecătorești în contextul procedurilor de executare.
Aici proiectul de lege:
Orice comentariu și sugestie de îmbunătățire vă rog să le remiteți la adresa de mail [email protected]
Și briefingul de ieri:
Și prezentarea proiectului în prima lectură (16 decembrie 2021):